Forside

Artikler

Kulturplanlægning

Kulturel mangfoldighed

Kultur og Byudvikling
Kreativitet som økonomisk drivkraft

Kultur og Regional Udvikling

Kultur og Erhvervsudvikling

Kultur og Turisme

Eksempler fra verden

Kulturlivsundersøgelser i Danmark

Litteraturliste

Kultur og Byudvikling

Kreativitet som økonomisk drivkraft
Den amerikanske professor Richard Floridas har introduceret begrebet "den kreative klasse" og har de sidste år vakt international opsigt med sit budskab om, at den store økonomiske drivkraft idag ikke kun er viden, men også kreativitet, og at den i USA koncentreres i en række metropoler, der har en særlig evne til at tiltrække en kreativ klasse. Læse mere her

Hauger, Line m.fl. (2007) "De oplevelsesøkonomiske muligheder i Hillerød" upubliceret projektraport, RUC.

Skot-Hansen, Dorte (marts 2005) - Kronik: Her bor de kreative, Politiken

Kulturcenter Limfjord, Bæredygtighedsvurdering - rapport, 2. udkast PLS Rambøll Management A/S 2004.

Fremtidens København og Københavnere Kommuneplanstrategi 2004.

Københavner livsformer

Cities and Competitiveness Iain Begg, South Bank University.

Hovedstaden og globaliseringen Danmarks strategiske udfordring.