Forside
Artikler
Kulturplanlægning
Kulturel mangfoldighed
Kultur og Byudvikling
Kreativitet som økonomisk drivkraft
Kultur og Regional Udvikling
Kultur og Erhvervsudvikling
Kultur og Turisme
Eksempler fra verden
Kulturlivsundersøgelser i Danmark
Litteraturliste
|
Kultur og Byudvikling
Kreativitet som økonomisk drivkraft
Den amerikanske professor Richard Floridas har introduceret begrebet
"den kreative klasse" og har de sidste år vakt international
opsigt med sit budskab om, at den store økonomiske drivkraft idag ikke kun
er viden, men også kreativitet, og at den i USA koncentreres i en række
metropoler, der har en særlig evne til at tiltrække en kreativ klasse.
Læse mere her
Hauger, Line m.fl. (2007) "De oplevelsesøkonomiske muligheder i Hillerød" upubliceret projektraport, RUC.
Skot-Hansen, Dorte (marts 2005) - Kronik: Her bor de kreative, Politiken
Kulturcenter Limfjord, Bæredygtighedsvurdering - rapport, 2. udkast PLS Rambøll Management A/S 2004.
Fremtidens København og Københavnere Kommuneplanstrategi 2004.
Københavner livsformer
Cities and Competitiveness Iain Begg, South Bank University.
Hovedstaden og globaliseringen Danmarks strategiske udfordring.
|
|